Până acum retailerul danez era orientat doar către deschideri în mall-uri
Retailerul danez de încălţăminte Ecco va deschide la Braşov primul său magazin stradal, a anunţat Victor Tighinean (foto), directorul companiei.
Victor Tighinean (45 de ani), de profesie medic chirurg, a intrat în business încă din perioada rezidenţiatului, când s-a specializat pe un domeniu tangenţial, încălţămintea sanitară. Ulterior, a devenit distribuitorul brandului danez Ecco, care a ajuns astăzi la o reţea de 16 magazine şi vânzări estimate pentru acest an la 24 de milioane de lei. După şapte ani de prezenţă în sistem de franciză, începând cu anul 2011 firma-mamă a decis să intre direct pe piaţă şi să preia lanţul de magazine, iar Victor Tighinean a rămas la conducerea businessului Ecco în România pentru care are planuri de expansiune. El coordonează businessul de încălţăminte din Cluj-Napoca.
„Am început businessul împreună cu familia încă din perioada când eram medic rezident. Găsisem o nişă pe piaţă, respectiv încălţămintea sanitară. Apoi, businessul s-a extins cu alte mărci, am deschis primele magazine de pantofi, unde vindeam numai încălţăminte confortabilă, din piele”, îşi aminteşte Victor Tighinean.
Businessul a început cu un slogan care l-a ghidat în anii care au urmat, respectiv: „Majoritatea timpului îl petreci în pat sau în pantofi – merită să investeşti în amândouă!”.
Ecco a deschis până în prezent doar magazine în mallurile din Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara, aceasta nu este însă o strategie singulară, cei mai mulţi retaileri de modă şi încălţăminte preferând această reţetă. România este de altfel o piaţă atipică, cea mai mare parte a consumatorilor români preferând să meargă la cumpărături la mall, unde găsesc spaţii de parcare, zonă de restaurante, precum şi un număr mare de magazine.
„În 2013 am avut două deschid