BMW sparge toate tabuurile, astfel că după ce a înlocuit unele motoare cu şase cilindri cu altele turbo în patru pistoane, politica de downsizing se va traduce pe următoarea generaţie Seria 5, programată pentru iulie 2016, prin masacrarea unităţilor de la baza gamei şi introducerea unui minuscul 3 cilindri turbo de 1.500 cmc.
Rivalul lui E-Class va fi fabricat din 2016 pe o nouă platformă ce va fi introdusă cu un an mai devreme pe BMW Seria 7. Motoarele cu ardere internă de pe viitorul Seria 5 intră la apă, astfel că Bayerische Motoren Werke va face în curând o mare revoluţie, urmând a lansa noile generaţii de motoare în trei pistoane (nume de cod N37/N38) nu doar pe viitoarele modele cu tracţiune faţă (Mini 2014, a treia generaţie BMW Seria 1) ci şi pe “micul şeptar” corporatist.
Aceste motoare vor fi standardizate la maximum posibil, folosind trei subdiviziuni a câte 500 cmc (cilindrul ideal). Astfel, noul reper de 1.5 litri cu tehnologie Twin Power Turbo va fi transpus unei noi clase de agregate în trei cilindrii ce a fost inaugurată pe supercarul hibrid i8. Fişa tehnică aduce în discuţie injecţia directă de benzină (High Precision Injection) cu o presiune de până la 200 de bari, distribuţie variabilă pentru admisie şi evacuare şi turbine twinscroll. În vreme ce pe noul Mini 2014, unitatea turbo de 1.5 litri va livra 136 CP, pe viitorul Seria 5 (cu un predictibil indicativ 518i), aceasta ar urma să stoarcă 150 CP (110 kW). O versiune extremă a acestui motor minuscul cu ardere internă propulsează puntea spate a bolidului BMW i8, puterea fiind una incredibilă, nu mai puţin de 231 CP. Promiţând să consume doar 3,9 litri la sută, în mod paradoxal, viitorul benzinar de la baza ofertei Seria 5 model 2016 va fi mai econom cu 0,6 litri de carburant la sută raportat la actuala versiune diesel commonrail 518d (L4 1.995 cmc, 143 CP).
Sigla alb-albastră va pute