Discurile de vinil cunosc o adevărată renaştere în Marea Britanie, unde se înregistrează cele mai bune vânzări din ultimii zece ani, un fenomen ce poate fi pus mai ales pe seama iubitorilor de sunet bun, a colecţionarilor şi artiştilor din ce în ce mai numeroşi care îşi scot albumele pe acest suport, la 33 de turaţii pe minut.
Pentru a înţelege acest fenomen, o incursiune prin Soho oferă prilejul redescoperirii magazinelor de discuri care au conferit mereu un suflu deosebit acestui cartier din centrul Londrei. „Le place sunetul, coperţile, sentimentul că pot cumpăra ceva mai special. Este mai real decât să cumperi un tub în format MP3”, a declarat pentru AFP Neal Birnie, administratorul de la „Sounds of Universe”, unul din aceste magazine de discuri.
Aproape 500.000 de discuri au fost vândute de la începutul lui 2013 în Marea Britanie, a anunţat la jumătatea lunii octombrie BPI, care reprezintă industria muzicală britanică. Dacă această tendinţă continuă până în decembrie, atunci vânzările ar putea depăşi 700.000 de exemplare. Chiar dacă nu reprezintă decât 0,8% din totalul vânzărilor de muzică, cele 33 de turaţii pe minut atrag din ce în ce mai mulţi artişti.
Cel mai vândut disc în acest an în Marea Britanie este „Random Access Memories” al duo-ului francez de muzică electronică Daft Punk, cu hitul „Get Lucky”. David Bowie, care a scos în martie „The Next Day”, primul său album după 10 ani, şi trupa rock Arctic Monkeys au contribuit şi ei la popularitatea discurilor de vinil. Paul McCartney, Pearl Jam, Pixies şi Arcade Fire au scos la rândul lor ultimele albume pe discuri.
„Asistăm la o renaştere a discului, care nu mai ţine de „retromanie”, ci devine formatul preferat al tot mai multor iubitori de muzică”, a apreciat Geoff Taylor, directorul executiv al BPI şi Brit Awards, premiile britanice pentru muzică.
La originea revenirii la