A doua zi de la Campionatul Mondial de Sporturi Electronice a lăsat România fără nicio echipă în joc. Deşi ne aşteptam să trecem mai departe la League of Legends, am picat din grupe. Ultima prezenţă românească a fost în sferturile de finală ale competiţiie feminine de Starcraft 2.
Lume multă, activităţi puţine
Campionatul Mondial de Gaming se remarcă printr-o anumită tristeţe faţă de DreamHack, organizat tot la Bucureşit şi tot la sala Polivalentă. Sunt mai puţine standuri la care spectatorii să facă lucruri, sunt mai puţine activităţi şi opţiuni, iar atenţia e concentrată asupra arenelor de jocuri.
Dacă la DreamHack erau strânşi foarte mulţi jucători la standurile celelalte, acum oferta este mai restrânsă. Standul de tir cu arcul şi standul cu imprimare 3D sunt cele mai populare. În rest, se vinde pizza şi nachos, se joacă Starcraft 2, unde România a fost eliminată în sferturi, se joacă AVA, unde România a pierdut în grupe şi Tekken Tag Tournament 2, unde Ellie Surdu a fost eliminată în prima fază.
Deşi faţă de vineri în sală sunt aproape 500 de oameni, poate chiar mai mulţi, atmosfera e mai liniştită decât la DreamHack şi prin lipsa activităţilor conexe. E linişte şi la lounge-ul jucătorilor. Nu e un eveniment dezamăgitor, dar nu are anvergura la care mă aşteptam.
Cei mai buni din lume
Cea mai bună echipă de League of Legends este cea a Coreei de Sud. Sunt mult peste ceilalţi şi totuşi nu văd lucrul ăsta ca pe un avantaj. I-am abordat în lounge-ul jucătorilor şi mi-au spus că doi dintre jucători sunt la liceu, doi la facultate. Frumuseţea gamingului este că nu ţine cont de vârstă.
Pentru a ajunge la aceasta performanţă, sud-coreenii se antrenează 10 ore pe zi. Sau pe noapte. Când îi întreb dacă au timp să se mai antreneze şi să se mai ducă şi la şcoală, îmi zic în cor că nu dorm.
Sud-coreenii au dezvoltat o tac