foto: captura YoutubeBrandul Zaraza reprezinta un motiv de disputa la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) intre doi producatori de bauturi alcoolice. Cum isi argumenteaza cei doi pretendenti dreptul de proprietate asupra marcii.
Murfatlar Romania SA a contestat la OSIM inregistrarea marcii “Zaraza” de catre firma Trust LF Trade din Focsani, judetul Vrancea.
Aceasta dupa ce OSIM a emis o decizie de inregistrare la admitere a acestui brand pe numele firmei vrancene in mai 2013.
Incepand din 2004, vinarsul de Murfatlar a fost rebranduit insa sub numele Zaraza.
"Am ales numele Zaraza pentru rezonanta sa puternica in mintea consumatorilor romani", declara la acea data Florian Radu, brand manager Zaraza.
"Cred ca Zaraza isi va gasi locul in preferintele consumatorilor - la fel ca femeia din cantec, este o bautura prea deosebita ca sa treaca neobservata", adauga Radu.
Vinarsul de Murfatlar Zaraza este un distilat de vin, obtinut dupa doua distilari ale unui sortiment de vin alb.
Trust LF Trade Romania a fost fondata in anul 1993 de catre Liviu Mircea Jitea, obiectul principal de activitate al societatii fiind fabricare alcoolului etilic de fermentatie si producerea si comercializare bauturilor alcoolice.
In anul 1994, compania a inaugurat fabrica de alcool si bauturi alcoolice, valoarea investitiei fiind de 5 milioane de dolari. Fabrica este amplasata in Focsani, Vrancea.
Portofoliul companiei din Vrancea include marci precum Axapolis, Fram Vodka, Pescarus, Castaldi, Evrika, Crai cu Fructe, Camarad, Sorita si Romulus.
Pe langa marca Zaraza, firma lui Jitea a mai depus la OSIM inca din 2011 cereri pentru inregistrarea unor branduri precum Sankt Petersburg si Unirea.
In august anul acesta, omul de afaceri Liviu Jitea a fost trimis in