Pe lângă forma tradiţională de învăţământ din ciclul primar, step by step este o alternativă. Este diferită începând chiar cu amenajarea sălii de clasă: „rândurile” de bănci sunt înlocuite cu „centre” de citire, scriere, matematică, arte, construcţii. Apoi, programul este prelungit, elevii nu au „teme de casă”, servesc o masă caldă. Este o formă preferată în special de familiile în care soţii sunt la serviciu pe perioada zilei.
Serbare, evaluare, interacţiune...
Împreună cu elevii şi părinţii, Liliana Gheban şi Dogaru Veta, profesori învăţământ primar la clasa a II-a A, au sărbătorit în data de 31 octombrie 200 de zile de şcoală. Pentru aceasta, au beneficiat de spaţiul generos de la Clubul Copiilor şi Elevilor Petrila.
În prima parte a zilei, elevi, părinţi şi bunici, cu multă voioşie, într-un cadru sărbătoresc au interacţionat, au participat la diferite jocuri, au aplaudat, au socializat...
Ca într-un proiect educaţional, au existat şi „obiective”, acestea fiind: atragerea efectivă a copiilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, conducând la creşterea calitativă a actului învăţării; identificarea propriilor valori şi a grupului din care fac parte; prezentarea colecţiilor de 200 de obiecte ale fiecărui elev în faţa colegilor; dezvoltarea gustului pentru frumos al elevilor, a spiritului critic şi autocritic, cât şi a capacităţilor de organizare prin realizarea colecţiilor de obiecte; dezvoltarea gândirii elevilor prin completarea declaraţiei celor 200 de zile; formarea unor relaţii de prietenie şi colaborare prin organizarea unor jocuri în cadrul programului „Sleepover”- petrecere în pijamale; formarea unor abilităţi de viaţă; stimularea interesului părinţilor copiilor prin implicarea directă şi indirectă în aceste activităţi.
Pe lângă aplauze, fiecare elev a primit un nonformal „Certificat de 200 de