Într-un interviu pentru revista de literatură „Contrafort“, Stella Mihaolova, directorul general al publicaţiei „Adevărul Moldova“, vorbeşte despre succesul cărţilor vândute împreună cu ziarul şi despre cele un milion de volume oferite de Guvernul României.
Ziarul „Adevărul“ s-a lansat în Moldova cu o serie foarte populară de carte, intitulată „Biblioteca Adevărul“, cărţi pe care cititorii le pot cumpăra de la chioşcurile de presă. Accesibilitatea ridicată a acestor cărţi, selecţia autorilor, cuprinzând vaste arii ale literaturii române şi universale, v-au adus aprecierea basarabenilor, care au fost privaţi de carte în limba română timp de decenii. Totuşi, aţi fost învinuiţi de editorii de la Chişinău că aţi „spart“ piaţa locală cu preţurile voastre mici, aţi fost acuzaţi de concurenţă neloială. Adică, frate, frate, dar... trăim în economia de piaţă. Cum aţi răspuns acestor acuzaţii?
Ideea de a vinde cărţi împreună cu ziarul nu este una nouă şi a fost aplicată nu doar în România, dar şi în multe alte ţări. În Moldova, fuseseră şi până la noi câteva încercări răzleţe, însă nicio publicaţie nu a ieşit cu astfel de campanii la scară largă. De aceea, atunci când am lansat cărţile „Adevărul”, la sfârşitul anului 2010, am fost acuzaţi imediat că facem dumping. De fapt, efectul a fost invers. Pentru că a apărut o concurenţă sănătoasă pe piaţă, multe edituri şi librării şi-au ajustat preţurile, şi alte ziare au lansat colecţii asemănătoare, iar, în final, au avut de câştigat cititorii. Noi ne-am ţinut tare pe poziţii şi „Biblioteca Adevărul” a devenit rapid un brand în Republica Moldova. Un punct important în strategia noastră a fost calea corectă de promovare a cărţilor. Pe lângă campania de publicitate, am oferit cadou prima carte – „Notre Damme de Paris“ de Victor Hugo. În perioada următoare, oamenii veneau cu noaptea în cap la chioşcuri şi stăteau la c