78% dintre acestea utilizează reţelele de socializare, însă 49% postează zilnic
39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media
Cele mai folosite reţele sunt Facebook cu 93% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 43%
78% dintre companiile româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketingul pe reţelele de socializare de 1-3 ani. Aproape jumătate dintre aceste companii au o frecvenţă zilnică a postărilor şi consideră că utilitatea reţelelor de socializare pentru companie va creşte în viitorul apropiat, conform studiului EY România - Social media şi mediul de afaceri românesc. Cele mai utilizate reţele sunt Facebook cu 93% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 43%.
Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii româneşti din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketingul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august - 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenţi sunt reprezentanţi ai unor companii cu venituri anuale care depăşesc 10 milioane euro.
O modalitate rapidă şi eficientă de a prezenta produse şi servicii
Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii.
Faptul că 78% dintre respondenţi utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conştientizare a potenţialului acestor canale de comunicare şi a favorabilit