În Romania, autostrada Sibiu – Piteşti a născut multe controverse. În mare parte, oficialii se plâng de costurile ridicate. Aşa că, de curând, potrivit ultimelor declaraţii, o varianta mai bună pare să fie Sibiu – Braşov. Ultimele explicaţii pe aceasta temă au fost date chiar de către directorul Companiei Naţionale de Austostrăzi (CNADNR), Narcis Neaga.
Acesta a precizat că, anul acesta, se va organiza licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov. “Anul acesta, dăm drumul la studiul de fezabilitate, după ce vom găsi sursa de finanţare pentru el. Finanţarea construcţiei se va face din fonduri europene”, a susţinut Neaga. Directorul Companiei de Drumuri explicat că acest nou proiect, chiar dacă este mai ieftin, nu exclude în nici un caz construcţia autostrăzii Pitesti-Sibiu, de pe Coridorul IV, care este inclusă în Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T) în exerciţiul financiar 2014-2020. “Autostrada Sibiu-Braşov este o variantă. Una nu o exclude pe cealaltă. Autostrada Sibiu-Piteşti este scumpă, ar consuma aproape toată alocaţia noastră pe POS-T”, a explicat Neaga.
Cert este că, de la Bruxelles, mesajul este simplu. Astfel, varianta agreată este Sibiu – Piteşti, întrucât această porţiune ar închide Coridorul IV Constanţa – Nădlac.
Autostrada are 116 km şi un cost estimat de 3,2 miliarde de euro , explicabil prin faptul că jumătate din traseu înseamnă tuneluri şi viaducte. Pe de altă parte, Sibiu – Braşov, deşi mai lungă, ar costa mai puţin, spun oficialii.
Nimeni nu s-a gândit însă la variante care să ducă la finalizarea proiectului Sibiu – Piteşti. Potrivit specialiştilor consultaţi de Jurnalul Naţional, costurile pentru Sibiu – Piteşti ar putea scădea considerabil dacă s-ar merge pe o soluţie destul de simplă: folosirea DN 7 drept o bandă de autostradă, iar cealaltă bandă să fie const