Clienţii: „Să modernizeze toate oficiile, că plătim taxe şi impozite“ „Avem nevoie de Poştă, să nu o falimenteze“
După ce a disponibilizat 3.650 de angajaţi, Poşta Română, care operează cea mai mare reţea de distribuţie din ţară dar care nu a reuşit sub „manage-ment privat“ să îşi crească veniturile şi să iasă de pe pierderi în primele nouă luni din acest an, anunţă „modernizarea oficiilor poştale“, dar pune pe listă doar 45 de oficii dintr-un total de 5.600 de unităţi. Ieri dimineaţă, Dan Nica, ministrul comunicaţiilor, şi Ion Smeeianu, directorul general „privat“ al Poştei, au venit la oficiul poştal 39 de pe Şoseaua Iancului pentru a susţine o conferinţă de presă cu ocazia modernizării unităţii în urma unei investiţii de 180.000 de lei (40.000 de euro).
„După restructurarea personalului facem şi restructurarea reţelei poştale. Am modernizat oficiul 39 şi oficiul 41 din Banu Manta. Avem în plan modernizarea a 41 de oficii poştale din ţară şi patru din Bucureşti“, a spus Smeeianu, adăugând că, în premieră pentru un oficiu din reţeaua Poştei, zona de servicii pentru persoanele juridice a fost separată de cea de servicii pentru persoane fizice. Oficiul 39 este printre puţinele care au renunţat la geamurile dintre clienţi şi angajaţii de la ghişeu şi la care clienţii nu trebuie să piardă mult timp la coadă, dat fiind că există opt ghişee special amenajate pentru fiecare serviciu al companiei. Mai mult, toate informaţiile sunt afişate pe panouri şi nu pe hârtii lipite de geamuri.
În perioada 2009-2012 Poşta a adunat pierderi de 536 milioane de lei (121,8 milioane de euro) şi continuă să fie pe pierderi. Anul trecut, compania a avut afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 mil. euro) şi pierderi de 52 milioane de lei (11,8 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Întrebat de ZF cum arată