Anual, jucătorii din industria farmaceutică pierd 200 de miliarde de dolari din cauza medicamentelor contrafăcute. Cu pierderi atât de mari, companiile au fost mai mult decât dispuse să investească în ideea medicului Ashifi Gogo, care a gândit un sistem ingenios prin care oricine poate verifica gratuit, dacă un medicament este original sau contrafăcut. În doar doi ani, de funcţionare, sproxil a ajuns să depăşească ţinta de 1 milion de dolari în venituri şi pe cea de verificări efectuate prin SMS, ajunsă la peste 6 milioane.
În unele părţi ale lumii, numărul oamenilor care au acces la telefon este mai mare ca al celor care au acces la toaletă, scrie pe site-ul companiei. Din cauza infrastructurii precare, în anumite zone, singurul mod în care poţi rămâne conectat cu cei din jur este un telefon mobil.
Mai ales în economiile emergente, sărăcia şi lipsa accesului la resurse vitale creează un teren propice pentru marfa contrafăcută, mai ieftină. Dacă în unele cazuri, marfa contrafăcută nu pune viaţa celor care o cumpără în pericol, la medicamente şi băutură, lucrurile se schimbă, acestea fiind extrem de dăunătoare în varianta falsificată, chiar mortale.
Pentru că telefonia mobilă a pătruns cu mare succes pe pieţele emergente , acestea reprezentând 80% din toate noile abonamente de telefonie mobilă la nivel mondial, cei de la Sproxil s-au gândit să se folosească cumva de acest avantaj al tehnologiei pentru a ajuta consumatorii să evite în mod activ să fie păcăliti de falsificatori.
O idee gândită în trei paşi a adus milioane de dolari în contul inventatorului Sproxil şi contracte cu companii farmaceutice mari şi nu numai.
La achiziţionarea unui produs, consumatorii vor găsi o etichetă de pe ambalaj pe care după ce o răzuiesc, citesc un cod de produs de un anumit moment. Ei pot trimite acest cod printr-un mesaj