Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu, a declarat pentru cotidianul PUTEREA că negociază cu posturi mari de televiziune, precum CNN, CNBC şi National Geographic, pentru realizarea unor documentare prin care România să fie promovată din punct de vedere turistic la nivel internaţional. Filipescu participă zilele acestea la Târgul Internaţional de Turism din Londra, unul din cele mai mari evenimente dedicate sectorului.
„Negocierile sunt destul de avansate, sperăm să le finalizăm până la sfârşitul anului. Se vor face documentare, în coproducţie. În ceea ce priveşte negocierile cu National Geographic, acum se lucrează la cererea de finanţare pentru proiect, care va fi pe fonduri europene”, a spus Filipescu.
Potrivit acestuia, România a început o campanie extrem de agresivă de promovare pe pieţele externe, prin campanii media în presa internaţională, dar şi vizite ale jurnaliştilor străini în România. „Ne dorim să dublăm ponderea turismului în Produsul Intern Brut (PIB), în următorii doi ani. Vorbim despre o campanie multianuală ale cărei efecte noi considerăm că se vor vedea, să sperăm, începând din 2014-2015, dar suntem optimişti. Acum ponderea în PIB este de 2%, ne-am propus să o dublăm, să ajungă la 4-5%”, a menţionat şeful ANT.
Grapini: pregătim pachete pentru turiştii din Asia
Ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism, Maria Grapini, le-a declarat jurnaliştilor prezenţi la Târgul de Turism din Londra că, în opinia sa, românii cunosc doar 40-50% din locurile ce merită văzute în România. „Avem foarte multe locuri de vizitat. Avem locuri speciale care nu se mai găsesc în altă parte, sunt rezervaţii foarte multe. Lumea nu ştie că e la doi paşi de la Lacul Sfânta Ana, considerat primul lac vulcanic, se află Lacul cu Muşchi, care de fapt e primul lac vulcanic. (...) Românii nu cunosc nici locu