Criza economică a pus multe afaceri la pamânt, însă există o categorie de companii care nu au fost afectate, ci dimpotrivă au înflorit, iar una dintre acestea este Vola.ro, fondată de Daniel Truică.
Istoria Vola.ro începe în 2006, când Daniel Truică (33 ani), împreună cu doi tineri polonezi, a pus bazele unui site de turism care se adresa studenţilor. Absolvent de finanţe-bănci, în cadrul Institutului de Ştiinte Economice din Sibiu, Truică nu avea niciun fel de experienţă în turism când a decis să creeze compania; cu toate acestea, în luna aprilie a anului 2007, site-ul vola.ro devenea activ. Compania avea doi angajaţi şi un sediu de 50 de metri pătraţi.
„Cea mai mare problemă cu care ne-am confruntat la început, de fapt în primii patru ani, a fost să administrăm creşterea companiei. Cererea era atât de mare, încât nu făceam faţă. Nu reuşeam să angajăm oameni atât de repede pe cât aveam nevoie, iar apoi sediul a devenit neîncăpător. Timp de un an, biroul meu a fost într-un hotel. Au fost cei mai grei ani, dar şi cei mai frumoşi. După patru ani, compania s-a maturizat“, îşi aminteşte Truică.
Vola.ro a început ca o agenţie online de vânzare a biletelor de avion, bilete low cost sau ale companiilor de linie, însă acum este mai mult o companie de tehnologie decât una de turism, potrivit fondatorului. Pe lângă blietele de avion, compania oferă, printre altele, rezervări la hoteluri, pachete de vacanţă, asigurări medicale de călătorie, servicii de rent-a-car etc. „Ne concentrăm asupra dezvoltării platformei tehnologice. La fiecare două săptămâni lansăm o nouă versiune a site-ului, în care înglobăm în medie între 50 şi 60 de actualizări“, spune Truică.
Cea mai dinamică companie
De la o cifră de afaceri de 117.000 de euro în 2007, Vola.ro a crescut an de an şi a reuşit să depăşească foarte multe agenţii de turism