85% dintre cumpărătorii de Duster din Iaşi aleg modelul Laureate 4x4, motor diesel de 110 CP. O decizie naturală care confirmă atuurile uneia dintre cele mai bine calibrate oferte de pe piaţa auto din România. Noua Dacie Duster se lansează oficial la Iaşi marţi, 5 noiembrie, marcând debutul vânzărilor unui model aşteptat de toată lumea.
La un preţ 18.500-19.000 de euro (inclusiv TVA), Dacia Duster oferă o echipare completă, similară altor SUV-uri compacte de pe piaţă, mai scumpe cu cel puţin 6.000-7.000 de euro. În acest preţ se oferă un sistem media-nav cu ecran tactil de 7 inch, fiabil şi foarte rapid, tapiţerie de piele, scaune încălzite, jante de aluminiu, volan din piele şi comenzi pe volan, bluetooth şi mufă USB, senzori de parcare şi regulator de viteză. Orice alt SUV din piaţă, cu aceste dotări, costă cel puţin 25.000 de euro.
La acestea se adaugă atuurile consacrate care fac din Duster cel mai vândut model la nivel mondial al întregii game Renault. Noul Duster vine cu mai multe echipamente la acelaşi preţ din vechea ofertă. Una din marile calităţi demonstrate de SUV-ul Dacia este fiabilitatea, numărul avariilor raportate fiind extrem de mic chiar şi maşinile care au ajuns la 300.000 km parcurşi.
Este apoi un SUV cu costuri de întreţinere foarte mici. Reviziile se fac la 20.000 km şi costă, în medie, 130 de euro la modelul cu motor Diesel şi cu circa 20 de euro mai puţin la motoarele pe benzină. Consumul în oraş al unui Duster cu motor de 110 CP Diesel este de maxim 6,5-7%, cât al unei maşini din clasa mică.
Motorul 1,5 dCI 110 CP permite acceleraţii puternice şi o viteză de croazieră de 130-140 km/h, nefiind deloc subdimensionat faţă de motoarele altor SUV-uri de pe piaţă. Explicaţia: Duster este destul de uşor, cântărind circa 1,2 tone, fiind foarte bine proporţionat raportat la spaţiul pe care îl oferă.