Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) acuză Executivul că a modificat "pe sub masă", printr-o Ordonanţă de urgenţă, art. 3, lit. b) din OG nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), "cuantumul sancţiunilor aplicate de ISCTR fiind vărsat, după intrarea în vigoare a ordonanţei, integral la bugetul de stat, în condiţiile în care, până acum, 90% mergea la CNADNR şi doar 10% la bugetul de stat".
"Din păcate însă, în cele mai multe cazuri, actul de control al ISCTR este discriminator, iar HG 69 prevede amenzi uriaşe şi disproporţionate pentru firmele de transport ce nu respectă legislaţia haotică din domeniu, prin această măsură transportatorii urmând a se confrunta cu o problemă şi mai mare, respectiv cu blocarea conturilor chiar şi în condiţiile contestaţiilor în instanţă depuse împotriva amenzilor", se arată în comunicatul de presă al CNR, semnat de preşedintele Augustin Hagiu.
Considerând că această măsură va distruge sistematic întreprinderile mici şi mijlocii din transporturile rutiere, care au deja mari probleme din cauza "legislaţiei împovărătoare" şi a "abuzurilor instituţionale", Hagiu subliniază că patronatele din transporturi înţeleg dificultăţile prin care trece Guvernul, dar nu şi faptul că, în contextul în care doreşte să combată evaziunea fiscală, ignoră cu desăvârşire solicitarea transportatorilor de a dota cu case de marcat fiscale toţi agenţii economici ce desfăşoară activităţi de transport public de pasageri atât în interiorul localităţii, cât şi între localităţi cu excepţia transportului de călători desfăşurat în interiorul unei localităţi pe bază de bilete sau abonamente tipărite conform legii.
"Din păcate, la această propunere concretă transmisă către Ministerul Finanţelor încă din luna septembrie, nici până în momentul de faţă nu am primit răspuns. În situaţia în care Gu