Magazinele din Grecia au deschis pentru prima dată duminica, cu program prelungit, guvernul relaxând o restricţie veche de 100 de ani pentru a încuraja consumul populaţiei, însă retailerii spun că problema nu este programul de lucru, ci bugetele strâmtorate ale consumatorilor, potrivit WSJ.
"Nici măcar un client nu a intrat astăzi. Nu orele de lucru erau problema, ci dacă populaţia are bani sau nu", comentează pentru Wall Street Journal proprietarul unui magazin de îmbrăcăminte din centrul Atenei.
Potrivit noilor reglementări, adoptate de guvern la presiunile creditorilor internaţionali, magazinele universale din Grecia pot lucra şapte duminici pe an, în timp ce magazinele mai mici, independente, pot deschide în fiecare duminică.
Până acum, retailerii din Grecia puteau lucra maximum două duminici pe an, una dintre cele mai restricţionate pieţe de consum din Europa în ceea ce priveşte sfârşitul săptămânii, cu reguli care datează de la 1908.
Guvernul speră că decizia va creşte competitivitatea şi va crea zeci de mii de locuri de muncă într-o economie cu un şomaj de 27%.
Executivul speră de asemenea să impresioneze delegaţiile instituţiilor financiare internaţionale, care au sosit luni la Atena pentru o nouă evaluare a programului economic, de care depinde o nouă tranşă din acordul de finanţare externă.
"Într-o ţară care primeşte 18,5 milioane de turişti în fiecare an, care vrea să devină o destinaţie de weekend, este de neconceput ca magazinele să fie închise duminica", a declarat Notis Mitarakis, ministru adjunct al dezvoltării, citat de WSJ.
Mai mulţi retaileri au anunţat însă că afacerile au mers prost duminică, subliniind impactul recesiunii asupra consumului populaţiei şi situaţia dificilă din economie.
De asemenea, programul prelungit de lucru a generat divergenţe în rândul retailerilor. Multe magazine au refu