Facebook îşi anunţă trimestrial rezultatele financiare şi în ultimii ani, mai ales de când este companie listată la bursă, tot apare îngrijorarea că tinerii nu mai preferă reţeaua socială. Şi mereu se găseşte câte o explicaţie de ce nu mai apreciază aceştia „Marele albastru“. Cea mai recentă implică părinţii.
Problema Facebook cu lipsa interesului în cazul tinerilor contează doar când se uită peste numărul de utilizatori şi cât de activi sunt aceştia, deoarece în cazul publicităţii tinerii sunt cei mai uşor de convinşi, dar nu cei care au şi bani să investească după bunul plac. BusinessInsider a vrut să vadă de ce cei mai tineri utilizatori nu preferă Facebook. Cei mai tineri după limita de vârstă impusă de către Facebook, adică 13 ani.
Directorul financiar al Facebook David Ebersman a spus că aproape toţi tinerii au cont, dar activitatea zilnică a scăzut. BI a vorbit cu doi dintre aceşti tineri, Lucas şi Aidan, şi a obţinut câteva răspunsuri. „Nu vrem să fim în acelaşi spaţiu virtual cu mamele noastre“, a spus Aidan. Amândoi au fost însă influenţaţi şi de prieteni care au folosit tot mai puţin această reţea socială, dar şi de dispozitivele mobile pe care le deţin.
„Facebook solicită mai mult timp pentru a produce ceva şi pentru a citi. Iar cuvintele sunt mai puţin importante decât pozele şi videoclipurile“, a afirmat Aidan. El preferă în schimb Snapchat, o aplicaţie ale cărei mesaje se autodistrug după ce sunt citite, Vine sau Instagram. Totuşi, nu şi-ar şterge contul, doar ar ajunge să-l folosească mai puţin.
În acest context, însă, Facebook s-a poziţionat oarecum bine. Are Instagram de partea sa, acolo unde imaginile contează şi mai nou videoclipurile de maximum 15 secunde. De partea cealaltă, mai există problema individualizării, iar pe Facebook este tot mai greu de satisfăcut, după cum scria Carmin Chappell pentru Mashable la mijlocul lun