TIMIȘOARA. Autoritatea Aeronautică Civilă Română a efectuat săptămâna trecută auditul de certificare necesar a fi efectuat după finalizarea lucrărilor de reparaţii curente la pista de decolare aterizare, căile de rulare, platformă, dar şi balizaj. În urma acestor verificări s-a stabilit că S.N. “Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia” – S.A. îndeplineşte toate condiţiile de siguranţa în ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, la un nivel de performanţă tehnică superioară.
Astfel, Aeroportul Internaţional Timişoara – “Traian Vuia”, care are o lungime a pistei de 3500m şi o lăţime de 45 de metri, este singurul aeroport regional din România dotat cu echipamente de radionavigaţie (ILS) de categoria a III-a (maximum posibil), pe ambele direcţii de aterizare. Din acestă categorie mai face parte doar Aeroportul Internaţional Henri Coandă(Bucureşti).
În ceea ce priveşte sistemul de balizaj, pe ambele direcţii, aeroportul din Timişoara este dotat cu sistem de balizaj categoria a doua, ceea ce înseamnă că vizibilitatea necesară pentru aterizare pe timp de ceaţă trebuie să fie de minim 300 de metri şi nu mai mult, ceea ce facilitează operarea companiilor de transport aerian, reducând numărul de anulări de zboruri şi al întârzierilor cauzate de condiţiile meteorologice.Totodată, Aeroportul Internaţional Timişoara – “Traian Vuia” este al doilea din ţară, după aeroportul Henri Coandă Bucureşti, în ceea ce priveşte numărul de căi de rulare care realizează legătura între pistă şi platforma de parcare-staţionare aeronave ( în număr de 3), şi poziţiile de parcare (în număr de 26), ceea ce facilitează scurtarea timpilor de ocupare a pistei şi staţionarea simultană a unui număr relativ mare de aeronave. Lucrările de reparaţii curente ale pistei de decolare aterizare efectuate în ultimul an au costat 11.078.141,28 lei, cu aproape 730.000 de lei mai puţin