România are încă o imagine proastă în Marea Britanie, deşi a început să fie îmbunătăţită în ultimii ani de prinţul Charles, a declarat agenţiei MEDIAFAX Gheorghe Mărginean, reprezentantul în România al Thomas Cook Neckermann, prezent la târgul de turism World Travel Market de la Londra.
Mărginean spune că în ultimii doi ani campania de promovare în Marea Britanie, care îl are ca personaj central pe moştenitorul coroanei britanice, a reuşit să schimbe uşor imaginea României în Regatul Unit.
"România are o imagine proastă în Marea Britanie. Contează, însă, foarte mult că prinţul Charles face parte din promovarea turistică a României pe piaţa britanică. Agenţii de turism englezeşti deja propun pachete turistice tematice «Pe urmele lui Charles»", a adăugat Mărginean.
Britanicii care vin în România sunt în general persoane cu vârsta de peste 60 de ani, cu venituri şi studii medii, şi regalişti înfocaţi, care vor să calce prin locurile în care a ajuns şi prinţul Charles.
Aceştia sunt turişti care nu vin în România pentru hoteluri luxoase, pentru sejururi la mare sau pentru drumeţii în Carpaţi, ci pentru "natura neatinsă", pe care o promovează moştenitorul coroanei britanice în filmul "Wild Carpathia".
Gheorghe Mărginean spune că britanicii care cumpără astfel de pachete cheltuiesc până într-o mie de lire sterline pe sejur, bani în care intră biletul de avion, cazarea şi masa în România.
Britanicii sunt pe locul 6 la capitolul turişti străini în România, după Germania, Italia, Franţa, Ungaria şi Israel.
Anul acesta, în primele nouă luni ale anului, au venit peste 71.000 de persoane din Marea Britanie, nivel similar celui din primele nouă luni ale anului trecut, potrivit datelor INS comunicate de Autoritatea Naţională pentru Turism.
În 2012, destinaţiile româneşti au fost vizi