Guban, una dintre mărcile românești care au rezistat în perioada comunismului, ajungând să fie una dintre vedetele epocii respective, se reinventeaza. Fondată în 1937 sub numele de Uzina Chimică Guban Timișoara, fabrica a rezistat peste opt decenii, în 1952 trecând în proprietatea statului român.
În momentul de față, Guban trece printr-un proces de relansare a numelui său și a pantofilor dedicați exclusiv femeilor, designul lor păstrând principiul de a evidenția femeile care îi poartă, prin modernitate, calitate, comoditate, eleganță și rafinament, acestea fiind și cuvintele cheie care definesc Guban ca brand.
Un prim pas pentru înnoirea liniei de producție a fost împărțirea creațiilor în doua colecții : Clasic Guban Timișoara și Guban No. 1. Dacă gama Clasic Guban Timișoara poate fi găsită în toate cele 134 de magazine partenere, în 63 dintre orașele României, gama Guban No. 1 are un caracter exclusivist fiind disponibilă doar în magazinul Guban din Băneasa Shopping City și pe site-ul companiei.
În plus, pentru inovarea creațiilor Guban direct responsabilă este echipa de designeri a companiei, care colaborează cu nume consacrate din România și Italia, specialiști în designul si estetica încălțărilor de damă. De asemenea, materialele pentru confecționarea pantofilor sunt de cea mai bună calitate, fiind achiziționate din Italia și de la câțiva furnizori naționali.
Odată cu repoziționarea brandului Guban, compania a devenit interesată și de piața internațională. Astfel, dorind să-și consolideze poziția la nivel global, unde Guban exportă pantofi pentru piețele din Polonia și Canada, din 2013 participă la Târgul Internațional de Încălțăminte MICAM de la Milano, ajungând să fie furnizori și pentru magazine aflate în Italia, Elveția și Slovenia.
Piața locală de încălțăminte de damă, incluzând și importurile de încălțăminte este evalu