Pentru a deveni mai profitabilă în contextul apropiatei reluări a procesului de privatizare, Poşta vrea să se extindă în regim de franciză, să presteze servicii suplimentare-inclusiv brokeraj în asigurări şi lansează un nou concept de oficiu poştal, pesonalizând serviciile în funcţie de clientelă.
Cel mai curajos proiect este o reţea de francize, de fapt un soi de parteneriat prin care Poşta asigură brandul, câteva servicii specifice (în funcţie de compatibilitatea cu serviciile operatorului dispus să se extindă în acest mod) iar compania cu care se asociază vine cu sediul şi infuzia de capital. Ideea este că în acest mod va creşte volumul de vânzări şi vor avea de câştigat ambele părţi. Sunt vizaţi micii retaileri din mediul rural şi urban, farmacii, drogherii, etc. Conducerea Poştei a avansat ca termen pentru deschiderea primei unităţi experimentale în regim de franciză luna decembrie.
Extinderea paletei de servicii proprii este a doua miză pentru Poştă şi se vizează pentru început activităţile de brokeraj. Broker Poşta Română ar urma să îşi înceapă activitea din 2014, după autorizarea din partea ASF şi se va axa pe zona asigurărilor. De asemenea, se are în vederea deschiderea unor ghişee “telecom” unde se vor vinde produse şi servicii ale unor operatori din domeniu (primele discuţii au fost deja purtate cu Romtelecom şi 2K Telecom şi sunt aşteptaţi “greii” Orange, Vodafone, etc ).
Agitaţia conducerii este justificată de graba de a scoate Poşta din zona pierderilor (52 milioane lei în 2012 la afaceri de 1,2 miliarde lei) în ideea reluării procesului de privatizare. În mai, deşi mai multe companii de renume se arătaseră interesate de cumpărarea Poştei, până la urmă caietul de sarcini n-a fost achiziţionat de nimeni. Guvernul a decis în septembrie să permită ca datoriile Poştei (per total peste 500 milioane lei) să poată fi transformate în acţiuni pe