Un brand care a devenit unul dintre cele mai cunoscute în lumea armamentului. „Astăzi putem afirma că armele ruseşti se bucură de o anumită reputaţie atât pe piaţa americană, cât şi pe acea a altor state”...
Spusele îi aparţin lui Aleksei Sorokin, directorul general al companiei ruseşti de arme Protehnologhii. Mai exact este vorba despre un lucru despre care analialiştii pieţei presupun că va avea o mare amploare în viitor. Şi anume: concernul Kalaşnikov îşi extinde capacitatea de producţie pentru export.
A evoluat
De-a lungul celor 65 ani care au trecut de la încheierea testărilor automatului Kalaşnikov, „brandul” a evoluat. Carabina KS-K, puşca cu lunetă de calibru mic SV-99 şi pistolul-mitralieră Vitiaz-SN au fost incluse, prin decret prezidenţial, pe lista produselor care urmează să fie exportate. Specialiştii în domeniu spun că ele mai mari şanse de succes le are Vitiaz-SN - o versiune îmbunătăţită a pistolului-miltraliară PP-19 Bizon, elaborat în 1993.
„Recent înfiinţatul concern Kalaşnikov trebuie să devină o structură eficientă, precum renumitul brand rusesc. Este bine că s-a decis extinderea capacităţii de producţie pentru export, însă lucrul principal este înfiinţarea concernului. Pentru promovarea pe pieţele străine, este nevoie de o politică coordonată la nivelul autorităţilor”, mai subliniază Sorokin.
Nimeni nu ar fi crezut
După încheierea Războiului Rece, numeroşi producători mari de armament s-au confruntat cu anumite probleme în procesul unor noi oportunităţi pe pieţe. Astăzi piaţa civilă de arme este principala sursă de venit nu numai pentru Kalaşnikov, dar şi pentru cei mai importanţi producatori din Vest. În spatele evoluţiei spectaculoase din prezent a acestui concern se află însă o poveste incredibilă. „Nu-mi place să văd că tot felul de criminali trag cu armele mele. Am cr