Scrierea clară a subiectului mesajului, folosirea unei adrese de e-mail profesionale şi cumpătarea în folosirea semnului exclamării sau a umorului sunt unele dintre cele mai importante reguli în comunicarea prin e-mail
Este limpede de înţeles de ce e-mail-ul este modalitatea de comunicare preferată de companii în ziua de azi. Smartphone-urile şi tabletele permit trimiterea şi citirea mesajelor de oriunde. Este o modalitate practică, folosită mai ales fiindcă nu mai trebuie să-ţi pui problema că ai putea întrerupe persoana dintr-o activitate importantă, aşa cum este cazul atunci când suni sau trimiţi un mesaj pe telefon.
Coach-ul în domeniul dezvoltării de cariere, Barbara Pachter, prezintă care sunt cele mai importante reguli de care trebuie ţinut cont atunci când trimiţi e-mail-uri într-un mediu profesional, potrivit businessinsider.com. Vă prezentăm mai jos şapte sfaturi despre cum să le scrii colaboratorilor sau şefilor la locul de muncă.
Scrie clar care este subiectul mesajului
Un titlu bun pentru subiectul e-mail-ului sună cam aşa: "Schimbare oră întâlnire"; "Scurtă întrebare despre prezentare" sau "Sugestii pentru propunerea dvs." Pachter spune că "adesea, oamenii decid dacă să deschidă sau nu un e-mail bazându-se strict pe titlul e-mail-ului". Aşadar, lasă destinatarii mesajelor tale să ştie că le scrii cu privire la chestiuni concrete, legate de serviciu.
Foloseşte o adresă de e-mail profesională
Atunci când lucrezi pentru o companie, este important să foloseşti adresa de e-mail pe care ţi-a creat-o firma. Dar, dacă foloseşti o adresă de e-mail personală - fie pentru că eşti liber profesionist sau din orice alt motiv, trebuie să fii atent la modul în care îţi alegi acea adresă, spune Pachter.
Întotdeauna trebuie să ai o adresă de e-mail care să corespundă numelui tău, astfel încât destinata