Termenul stabilit pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, respectiv jumătatea anului 2015, este unul maxim, iar realizarea acestui obiectiv mai devreme ar fi văzută cu ochi buni de FMI, însă dacă planul de restructurare eşuează, Guvernul va lua în calcul alte opţiuni, potrivit Fondului. "Ce s-a angajat Guvernul să facă mai departe e să încerce să caute un investitor strategic (pentru CFR Marfă - n.r.). Termenul 2015 este unul maxim, în mod clar dacă se poate face mai devreme acest lucru se va face şi va fi bine văzut. Este important ca această privatizare să se facă cum trebuie şi, între timp, este important ca echipa de conducere a companiei să ia măsuri de restructurare pentru eficientizarea acesteia şi pentru evitarea acumulării de noi arierate, a unor rezultate financiare proaste care să fie preluate de bugetul de stat", a declarat ieri şeful misiunii FMI în România, Andrea Schaechter, în conferinţa de prezentare a rezultatelor vizitei în România.
Ea a arătat că Guvernul s-a angajat să susţină echipa de conducere a CFR Marfă, căutând în acelaşi timp un investitor strategic. Totodată, ea a precizat că obiectivul Executivului este de a creşte eficienţa sectorului de transporturi, fiind foarte important să atragă investiţii private în acest sector. Întrebată dacă s-a luat în calcul intrarea în insolvenţă a companiei, şeful misiunii FMI a spus că deocamdată a fost luată în calcul restructurarea, cu continuarea procesului de privatizare, însă în cazul nereuşitei Guvernul trebuie să analizeze şi alte opţiuni. "Obiectivul în mod clar este stabilit, Guvernul trebuie să ia în considerare toate opţiunile, cea care s-a luat în calcul la acest moment este restructurarea. Dacă acest plan, cu restructurare şi continuarea procesului de privatizare, nu va funcţiona, Guvernul trebuie să-şi reconsidere opţiunile", a spus Schaechter.
Ea a motivat nereuşita Guvernu