Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons a realizat, în perioada iulie-august 2013, un studiu pe etichetele produselor ce se regăsesc pe piaţa din România. Sursa: SHUTTERSTOCK
În cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentaţii asociaţiei din supermarket-urile de pe teritoriul ţării.
"Ca urmare a realizării acestui studiu a reieşit faptul că, din punct de vedere al numărului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate, 28,57 % au în conţinut un număr de 2 E-uri, 35,71 % au în conținut un numeric de 3 E-uri iar 21,42 % au un conţinut de 7 E-uri. Din punct de vedere al conţinutului de zahăr şi/sau îndulcitori, 35,71 % conţin atât zahăr, cât şi îndulcitori, iar 28,57 % au în conţinut doar zahăr", se arată într-un comunica remis de asociaţie.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească.