Directorul Operațional al Ford Europa, Barb Samardzich, a discutat cu Capital despre greutatea cu care mașinile electrice se impun pe piața europeană și modul în care constructorul american are în plan să plaseze modelul Focus în acest segment.
Capital: Nu credeți că Ford vine prea târziu cu Focus Electric? Există deja constructori care au încercat, cu mai mult sau mai puțin success, această piață.
Samardzich: Ford nu vine prea târziu în segmentul mașinilor electrice. Suntem pe locul doi în clasamentul mondial al vânzărilor de astfel de vehicule. Imediat după Toyota. Dezvoltăm modele alimentate cu energie electrică de foarte mult timp. În privința pieței europene am intrat destul de recent cu acest tip de propulsie cu noul Focus. Vom aduce în curând, anul viitor, și noul C-MAX energy, care este un plug-in hybrid, urmat destul de repede de un Mondeo.
Capital: Credeți că europenii sunt acum pregătiți să cumpere mașini electrice?
Samardzich: În această afacere a mașinilor electrice este extrem de important cât de dispuși sunt consumatorii să accepte astfel de produse. Acesta este un factor decisiv atunci când te gândești să intri pe o piață. Pentru vehiculele complet electrice infrastructura este, încă, o problemă. Fără aceasta, clienții nu se pot simți confortabil atunci când cumpără un astfel de vehicul. Eu trăiesc în Koln și, chiar dacă vreau să mă deplasez cu un Ford Focus Electric, nu am unde să îl încarc. O problemă similară este vizibilă în toate orașele europene. Cred că deși avem și noi, și alți concurenți, niște produse electrice foarte interesante trebuie ales timpul potrivit pentru a le aduce pe o anumită piață. Noi am decis că acesta este un astfel de moment. Unul care să permită clientului să aibă puterea de a alege. Altfel, oricât am spune noi potențialilor cumpărători că o mașină electrică este potrivită