Ceea ce nu a reușit cotația internațională a țițeiului, chiar și atunci când existau zvonuri despre un posibil atac armat al Siriei (august 2013), a reușit premierul Ponta și vicepremierul Chițoiu.
Ahtiați după bani, cei doi guvernanți împreună cu ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, bagă adânc mâna în buzunarul românului de rând, chiar dacă toate explicațiile lor sunt de următoarea natură: “impactul va avea o influență minoră” sau „nu se vor crea scumpiri în lanț”.
Anunțul a fost făcut ieri, de la Palatul Victoria, unde premierul și Chițoiu au ieșit să se laude cu rezultatele negocierilor cu reprezentanții FMI: salarii mai mari pentru bugetari și pensii mărite. Iar promisiunea cu care cred ei că vor câștiga admirația mediului de afaceri a fost din nou condiționată și amânată: reducerea CAS cu 5 puncte procentuale de la 1 iulie, doar că Guvernul va fi nevoit să găsească resursele financiare pentru a acoperi această gaură.
Să revenim însă la ceea ce ne așteaptă de la 1 ianuarie sau poate chiar mai devreme, totul este posibil în guvernarea USL. Dacă unele state europene, precum Franța sau Bulgaria, au încercat să reducă prețul carburanților, prin micșorarea accizelor sau altor taxe percepute de stat, în România este taman invers.
O NOUĂ ACCIZĂ DE 7 EUROCENȚI PE LITRUL DE BENZINĂ ȘI MOTORINĂ. Și a doua: RENUNȚAREA LA CALCULUL ACCIZEI ÎN EURO ȘI INDEXAREA ACESTEIA CU RATA INFLAȚIEI.
Bucuria de la începutul lunii octombrie, atunci când a fost anunțat cursul valutar leu-euro a fost ștearsă cu buretele de actualii guvernanți. Nu doar că accizele urmau să fie calculate la un curs mai mic față de nivelul din 2013, ceea ce însemna o ieftinire a carburanților, dar acum vor să o indexeze cu rata inflației.
Ce înseamnă totuși o acciză suplimentară de 7 eurocenți aplicată pe litrul de benzină și motorină