În 2014 va fi majorat salariul minim pe economie, dar se mai introduce o acciză în benzină, iar „taxa pe stâlp” va scumpi toate utilităţile. Banii în plus pe combustibil merg spre autostrăzi, inclusiv pentru tronsonul Gilău-Borş. Cel puţin aşa se promite.
România va fi supusă anul viitor unui nou val de scumpiri „mulţumită" colaborării dintre guvern şi FMI. Din 1 ianuarie un plin de benzină va fi mai scump cu aproximativ 15 lei datorită unei noi taxe de drum introduse de guvernanţi în preţul combustibililor. În plus, un nou bir, numit deja peiorativ „taxă pe stâlp" este de aşteptat să umfle facturile la utilităţi. În compensaţie, vor fi crescute uşor pensiile şi salariul minim, iar s-ar putea reduce CAS cu 5 procente.
Negocierile guvernului cu delegaţia FMI nu au generat nici de această dată veşti tocmai bune pentru români. Deşi s-a convenit, pentru anul viitor, indexarea pensiilor cu 3,76% şi creşterea salariului minim pe economie cu o sută de lei, (dar în două etape), aceste majorări ar putea fi rapid anulate de alte două măsuri care vor genera, fiecare în parte, valuri de scumpiri pe orizontală. Deşi actuala acciză (care reprezintă 28% din preţul la pompă) include şi o taxă de drum, guvernanţii au ajuns la concluzia că preţurile benzinei şi motorinei mai pot suporta o acciză, în valoare de 7 eurocenţi pe litru, care ar urma să fie folosită la construcţia de autostrăzi. Doar această nouă acciză ar urma să scumpească un plin de 50 de litri cu aproximativ 15 lei. Numai că ofensiva guvernanţilor asupra preţului combustibililor nu se opreşte aici, aceştia anunţând intenţia de a indexa şi actuala acciză cu indicele inflaţiei.
O a doua măsură gândită de mai marii de la Bucureşti este lărgirea bazei de impozitare prin includerea în rândul proprietăţilor impozabile a ceea ce ei au numit „construcţii speciale" aflate în proprietatea persoanelor juridice