Nu ştim cum îşi întocmesc azi căpitanii de port rapoartele, dar din aceste dări de seamă putem constata că rapoartele cu privire la activitatea desfăşurată în Portul Tulcea au devenit tot mai complete.
Le redăm aşa cum au fost întocmite, interesante pentru informaţiile pe care ni le oferă, limbajul folosit, specific perioadei istorice şi domeniul de activitate.
*
Controlul în port şi raza de jurisdicţie în 1954. Controlul în raza de jurisdicţie nu s-a putut face în cursul acestei luni din lipsă de mijloc de locomoţie, şalupa VAROS fiind încă în reparaţie la Sulina în şantier.
Controlul în port se face ocazional şi de la caz la caz din cauza lipsei de personal.
În cursul acestei luni operaţiunile de încărcare şi descărcare a mărfurilor s-a făcut în bune condiţiuni, însă din cauza celor arătate mai sus, supravegherea operaţiunilor precum şi acostarea vaselor în port lasă cu mult de dorit.
Cercetând navigatorii de felul cum se navigă pe canalele din deltă, ni s-a făcut cunoscut de către navigatori că pe canalele DUNAVĂŢ şi DRANOV navigaţia se face cu mare greutate mai ales la ieşirea în Razelm, din cauză că nu e balizat, deşi noi am făcut cunoscut aceasta I.C.A.P. – ului pentru a lua măsuri de balizarea canalelor însă în prezent nu s-a luat nici o măsură.
La controlul efectuat la bordul vaselor pentru felul cum comandanţii înţeleg să întreţină vasele, starea inventarului, precum şi materialele ce compun pichetul de incendiu şi instruirea personalului am găsit deficienţa şi am dat dispoziţii de remedierea lor în cel mai scurt timp.
Făcând verificarea personalului navigant îmbarcat s-au mai găsit cazuri care nu
corespund urmând ca după ţinerea examenului de calificare care să se remedieze şi acestea.
S-a mai constatat că majoritatea vaselor pescăreşti nu sunt bine întreţinute, prin felul lor de întrebuinţare şi p