Fost manager în cadrul Oracle, Amalia Sterescu a devenit unul dintre cei mai buni consultanţi în domeniul outsourcingului din Europa.
Amalia Sterescu este considerată de mulţi drept un guru al outsourcingului. Ea a muncit vreme de opt ani în cdrul Connex, apoi a trecut la un gigant global, Oracle. Amalia Sterescu a condus centre de servicii suport din România, India şi China şi a dezvoltat o cifră de afaceri de două miliarde de dolari americani pe an. După opt ani la Oracle, ea a decis să înceapă o nouă carieră şi să devină consultant. De serviciile ei beneficiază companii româneşti care încearcă să se transforme din jucători importanţi pe piaţa locală sau regională în jucători de talie globală.
Cât de interesantă mai este România ca destinaţie de outsourcing?
Amalia Sterescu: Vestea bună este că România se menţine ca o destinaţie stabilă pe harta outsourcingului mondial. Conform unui top făcut de o importantă companie de consultanţă, top care se referă la primele 100 de destinaţii din lume pentru outsourcing, România, prin Bucureşti, care este principala destinaţie de outsourcing, se menţine pe locul 44. Practic, este o poziţie stabilă, ţinând cont că în 2012 eram pe locul 43. Ar fi de menţionat şi de dorit să apărem în astfel de topuri şi cu celelalte destinaţii de outsourcing din România, cum ar fi Clujul, care are o comunitate puternică de outsourcing, şi cum ar fi Iaşiul, Braşovul sau Sibiul.
Cunoaşterea limbilor străine şi inventivitatea, atuurile românilor
Care ar fi atuurile informaticienilor români în competiţia globală cu cei din China, India sau Vietnam?
Amalia Sterescu: Există în România un grup de competenţe pe care celelate ţări nu le au. Şi anume competenţele de limbi străine. Eu am condus un astfel de centru de suport servicii, cu care am deservit, din România, 51 de ţări ale lumii. Deci, practic, interacţionam cu ac