În 1913 primul vehicul din lume care putea genera electricitatea necesară aprinderii motorului și luminilor ajungea pe stradă. „Bosch-Licht”, primul sistem de iluminare auto din lume împlinește 100 de ani.
Acum o sută de ani, Bosch a introdus sistemele electrice în interiorul autovehiculului: un generator lansat în anul 1913 alimenta „Bosch-Licht”, primul sistem de iluminare auto din lume, care reprezintă o altă inovaţie Bosch. În anii care au urmat, generatorul a devenit treptat stația de alimentare a autovehiculului. În prezent, acesta furnizează curent electric unor sisteme ca radioul, geamurile electrice, sistemul de climatizare și sistemele de siguranță precum ESP®-ul. Astăzi, prin Bosch Boost Recuperation System, sistemul electric oferă 10 kW pentru a susține motorul cu ardere internă, asigurând astfel o economie de carburant de 15 procente.
„Bosch transformă generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibilă. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care și-l poate permite oricine”, spune Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administrație al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate și pe o rețea la bord de 48 de V.
Până în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care funcționa preponderent în fundal: un cilindru cenușiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, acționat printr-o curea de către arborele cotit. Totuși, fără generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista ștergătoare pentru conducerea pe timp de ploaie și nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui să fie pornit cu ajutorul unei manivele.
Amestecurile explozive fac loc unei apăsări de buton
În anii de început, generatorul a fos