Separatoarele de sens montate în urmă cu o săptămână la ieşirea din Iaşi spre Leţcani nu fac decât să mărească riscul de accidente. Autorităţile n-au dublat încă măsura şi cu amenajarea sensurilor giratorii promise, astfel că mulţi şoferi aleg să facă manevre riscante în loc să conducă sute de metri până la următoarea giraţie.
Oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri au montat în urmă cu o săptămână un zid de beton lung de aproximativ trei kilometri, menit să separe sensurile de mers pe E583. Separatoarele de benzi pornesc de la ieşirea din municipiul Iaşi şi ajung până la Metro. Pe toată lungimea zidului au rămas doar trei spaţii libere între benzi, în afară de sensul giratoriu de la Era Shopping Park.
În două dintre spaţiile libere, cel din dreptul fabricii Antibiotice şi cel de la intersecţia cu şoseaua de centură, ar urma să fie amenajate sensuri giratorii provizorii, după cum au anunţat şefii DRDP. Principalul argument a fost reducerea numărului mare de accidente produse tocmai din cauza traversării prin locuri nepermise a sensurilor de mers. Sensurile giratorii întârzie, însă, să apară, iar mulţi şoferi preferă să încalce flagrant regulile de circulaţie, în loc să conducă până la următorul punct unde se poate întoarce legal.
Afectaţi sunt, în principal, localnicii din Valea Lupului sau angajaţii societăţilor cu sedii pe partea dreaptă a şoselei în sensul de ieşire din oraş. Mulţi dintre ei se arată revoltaţi de "ingineria" apărută peste noapte şi se plâng că n-au fost informaţi despre planul complet gândit de autorităţi, arată Adevărul.
Şefii DRDP au anunţat acum o săptămână că vor instala sensurile giratorii imediat ce vor avea balizele de plastic necesare, similare cu cele montate recent în faţa Gării Internaţionale, pe bulevardul Nicolae Iorga. Potrivit estimării, noile sensuri giratorii ar urma să apară abia în jurul d