Cele 23 de trasee din interiorul zonei metropolitane au fost cuprinse într-un program separat de transport, faţă de cel judeţean, care este valabil până în 2019, astfel că firmele care vor câştiga licitaţiile vor putea presta serviciul doar până în momentul în care va fi introdus operatorul metropolitan
Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene l-au pregătit spre finanţare în perioada 2014 - 2020 a fost crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov. În prezent, din această asociaţie fac parte pe lângă municipiul Braşov şi municipiile Săcele şi Codlea, oraşele Predeal, Ghimbav, Râşnov, dar şi comunele Bod, Cristian, Tărlungeni, Prejmer, Hărman, Sânpetru, Hălchiu, Crizbav, Vulcan şi Feldioara, alături de Consiliul Judeţean Braşov.
Primul pas concret în vederea introducerii operatorului metropolitan a fost făcut prin modificarea Planului Judeţean de Transport valabil în perioada 2013 – 2019, astfel ca toate traseele din interiorul zonei metropolitan să fie excluse din acest plan. Conform deciziei luate de aleşii judeţeni toţi operatorii privaţi care asigură serviciul de transport în zona metropolitană nu vor mai primi licenţe valabile pentru 74 de luni, ci doar limitate, respectiv până la organizarea sistemului de transport metropolitan şi introducerea unui operator unic. Astfel, a fost aprobat un plan separat pentru cele 23 de trasee din interiorul zonei metropolitane. Şi Primăria Braşov, care deţine preşedinţia Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov, care va implementa acest proiect, a solicitat Consiliului Judeţean limitarea duratei de valabilitate a licenţelor de transport din zona metropolitană. Aceasta a obţinut deja statutul de autoritate de autorizare pentru serviciile de transport public de la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serv