News Black Friday 2013. Isteria promoţiilor şi reducerilor de preţ care va culmina în 29 noiembrie poate să te păcălească dacă nu eşti atent, spun specialiştii.
1. Evitaţi online-ul
Indiferent cât de bună este „ţeava" de internet de acasă, nimeni din această lume nu îţi poate garanta că site-ul tău preferat pentru cumpărături online nu se va bloca pe termen nedeterminat chiar în momentul finalizării tranzacţiei. De aceea, cel mai bine este ca pe site să documentezi produsul dorit şi să mergi să-l cumperi în magazin. Dacă retailerul tău online nu are reţea comercială fizică, este bine să cauţi produsele dorite la comercianţii tradiţionali.
2. Alege retailerul mai puţin lăudăros
Mulţi retaileri au dezvăluit informaţii despre pregătirile pe care le fac pentru invazia clienţilor în vinerea neagră – noi spaţii de depozitare, personal suplimentar, completarea stocurilor etc.
Însă, la fel ca în cazul autostrăzilor din zona marilor metropole ale lumii, indiferent cât de mult sunt acestea lărgite, tot vor fi insuficiente. Speciliştii în infrasturctura rutieră explică fenomenul prin exces de mediatizare: cu cât mai mulţi află, cu atît mai mulţi încearcă să profite, foarte repede totul revine la „normal", iar artera este chiar mai aglomerată ca înainte. La fel şi la retaileri. O campanie agresivă care să aducă mai mulţi clienţi în magazin ar putea să fie zălogul unor profituri frumoase pentru comerciant, dar înghesuiala excesivă ar putea să nu-ţi mai aducă gadgetul mult dorit.
3. Documentare, documentare, documentare
Cea mai mare greşeală este să te supui unui shopping "pe orbeşte". Îţi faci din timp temele şi documentezi, de preferat pe mai multe site-uri de cumpărături online, preţul produsului de dinaninte de discount. Nu toţi retailerii români sunt atât de oneşti cum am putea crede. Au fost cazuri în care articole