Mai mulți instructori auto independenţi din Craiova vor protesta astăzi în faţa Ministerului Transporturilor în încercarea de a-i convinge pe guvernanţi să anuleze Ordinul nr. 733/2013, care prevede, spun instructorii, dispariţia profesiei de instructor auto independent. La nivel naţional, mai mulţi instructori independenţi au obţinut în instanţă suspendarea acestui ordin, care ar trebui să intre în vigoare pe 12 noiembrie.
Ordinul nr. 733/2013 pentru aprobarea normelor privind autorizarea școlilor de conducători auto și a instructorilor auto autorizaţi (independenţi) a fost publicat în Monitorul Oficial pe 13 mai, anul acesta, urmând să intre în vigoare peste şase luni.
Mai multe prevederi ale Ordinului emis de Ministerul Transporturilor se referă la instructorii auto care îşi desfăşoară activitatea ca PFA, care susţin că modificările legislative îi scot de pe piaţă.
Instructorii auto sunt obligaţi să îşi doteze maşinile cu camere de luat vederi şi sistem GPS, să deţină în proprietate sau prin închiriere spaţii de învăţământ pentru cel puţin opt cursanţi, să angajeze un profesor de legislaţie rutieră şi să încheie un contract cu un cabinet medical.
De asemenea, instructorii auto independenţi sunt obligaţi să se asocieze câte patru, în condiţiile în care Ordinul nr. 733/2013 nu conţine norme pentru reautorizarea PFA-urilor după expirarea autorizaţiilor emise de către minister. După expirarea autorizaţiilor (după cinci ani), PFA-urile sunt obligate ori să închidă porţile, ori să se transforme în SRL-uri.
În plus, Ordinul nr. 733/2013 prevede ca atât instructorii independenţi, cât şi şcolile de şoferi să aibă un procent minim de promovabilitate de 50%. În caz contrar, activitatea şcolii sau a instructorului se suspendă o lună, iar la o altă „abatere“, şcoala se defiinţează.
S.I., unul dintre instructorii independenţi din Crai