Municipalitatea a reluat lucrările la Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti – Piteşti, deşi PUZ-ul pentru proiect a fost anulat anul acesta. Lucrările începute săptămâna aceasta vizează podul hobanat peste Dâmboviţa de la intersecţia Şoselei Virtuţii cu Splaiul Independenţei.
Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 este drumul expres menit să fluidizeze traficul dinspre vestul spre estul Capitalei, aducând fluxul de autoturisme din A1 către A2. Potrivit proiectului, drumul va avea câte trei benzi pe sens ce vor fi separate printr-o porţiune de trei metri de spaţiu verde, şi, de asemenea, vor exista patru pasaje rutiere de-a lungul acestuia: Pasajul Splaiul Independenţei, Pasajul Uverturii, Pasajul Linia de Centură şi Pasajul Autostrada.
Directorul executiv al Direcţiei Generale de Infrastructură şi Servicii Publice, Mădălin Dumitru, a confirmat, pentru adevarul.ro, începerea lucrărilor la podul hobanat peste Dâmboviţa, de la intersecţia Virtuţii cu Splaiul Independenţei, şi la bretelele laterale: „Am început lucrările zilele acestea, şi urmează să le intensificăm în cel mai scurt timp.“ Mădălin Dumitru nu s-a pronunţat în privinţa termenului de finalizare a lucrării.
Proiectul, puternic contestat
Acest proiect, la fel ca şi autostrada suspendată, este puternic contestat de organizaţiile nonguvernamentale şi de grupurile de iniţiativă ale locuitorilor din zonă. „Menţionăm că nu există un studiu de circulaţie pe care poriectul să se bazeze. De asemenea, şoseaua va trece la câţiva metri de bazinele descoperite de apă potabilă de la Roşu, care asigură alimentarea cu apă a populaţiei Bucureştiului”, explică Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.
Cu PUZ-ul suspendat şi cu autorizaţia de construcţie anulată, lucrările continuă
Mai mult, Planul Urbanistic Zonal care stabileşte traseul