La nivel mondial exista aproximativ 80 de milioane de companii care isi desfasoara activitatea cu mai putin de 10 angajati, potrivit estimarilor IDC. Aceste „companii foarte mici” sunt adesea administrate de acasa, iar fondatorul si presedintele firmei este, de obicei, aceeasi persoana care comanda si hartia pentru imprimanta. Vezi cate de „atractive” sunt ele pentru infractorii cibernetici si care sunt efectele atacurilor.
Totusi, aceste organizatii vor rula milioane, daca nu miliarde, de dolari in 2013.
O alta realitate a acestor 80 de milioane de microintreprinderi este ca majoritatea nu au angajati sau resurse alocate special pentru dezvoltarea retelei IT. In multe cazuri, acelasi angajat care achizitioneaza hartia pentru imprimanta este, de asemenea, responsabil pentru administrarea retelei de computere si a legaturii cu clientii companiei.
In ciuda dimensiunilor reduse, microintreprinderile au anumite nevoi vitale comune cu cele ale companiilor mai mari, precum nevoia de a proteja datele importante – informatiile clientilor, dar si propriile date financiare – atunci cand proceseaza comenzile clientilor si fac tranzactii bancare online. Aceste tipuri de companii impartasesc o similitudine – ambele pot deveni cu usurinta victimele infractiunilor cibernetice, spun reprezentantii Kaspersky Lab.
Doua prejudecati pe care le impartasesc companiile mici si, in special, microintreprinderile, sunt: „Mica mea afacere este ferita de infractorii cibernetici, pentru ca nu isi vor pierde timpul atacandu-ma pe mine” si „Mica mea afacere nu are nimic ce ar merita sa fie furat”.
Insa, exista numeroase dovezi care contrazic primul argument. De exemplu, raportul Verizon’s 2013 Data Breach Investigations, care include informatii provenite din investigatiile judiciare, releva faptul ca, din totalul de 621 de brese de secur