Cazul Matilda Chiriac a fost catalogat drept „eroare întâmplătoare a funcţionării mecanismului integrator”, adică a contorului de curent, care a înregistrat într-un apartament de două camere un consum de 10.300 de kWh într-o singură lună.
După ce la mijlocul lunii septembrie s-a trezit cu o factură de peste 5.500 de lei de la Electrica, furnizorul de energie electrică, braşoveanca Matilda Chiriac s-a adresat Avocatului Poporului pentru rezolvarea situaţiei.
„Prin petiţia înregistrată la Biroului Teritorial Braşov al instituţiei Avocatul Poporului cu nr. 354 din 26 septembrie 2013, Matilda Chiriac, domiciliată în municipiul Braşov, a reclamat faptul că după ce angajaţii Electrica Braşov i-au schimbat contorul de electricitate, a primit o factură de peste 5.500 de lei la curent electric. Dacă, în general, facturile lunare ale petentei nu atingeau un consum de 140 de kwh, ultima factură afişa valoarea uriaşă de 10.300 de kWh. De asemenea, Matilda Chiriac susţine că a dorit să ceară lămuriri la Electrica Braşov, însă i s-a interzis accesul în sediul firmei”, se arată într-un comunicat al instituţiei.
În urma demersurilor întreprinse de către reprezentanţii de la Braşov ai Avocatului Poporului la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, Electrica Braşov a format o comisie pentru a analiza cazul amintit, încadrându-l ca „eroare întâmplătoare a funcţionării mecanismului integrator”. Astfel, operatorul de distribuţie a hotărât recalcularea cantităţii de energie electrică pentru perioada 26 martie – 25 iunie 2013, pe baza mediei zilnice de consum înregistrate. Pentru regularizare, furnizorul a stornat factura în valoare de 5.571,26 lei şi a emis o alta, în valoare de 68,14 lei.
Foto: Matilda Chiriac a bătut pe la uşi de aproape două luni, cazul ei fiind relatat în exclusivitate în presa scrisă de „Bună Ziua, Braşov” pe 19 s