Când, în urmă cu doi ani, am debutat cu acest serial, mi-am propus ca, la un moment dat, să fac o „reîntoarcere”, deci un fel de evaluare personală a ceea ce s-a întâmplat în acest răstimp. „Ţinta” acestei reveniri a fost chiar subiectul primelor episoade ale serialului, nu întâmplător zona Strada Buzeşti-Hala Matache, dat fiind că acest spaţiu constituie unul din cele mai reprezentative pentru patrimoniul arhitectural al Bucureştilor, dar şi deoarece el este implicat în conturarea viitorului Capitalei, în realizarea proiectului Bulevardului Uranus: construirea unei magistrale care va pleca din Piaţa Victoriei, va traversa cartierul Buzeşti si Berzei, ajungând la Podul Haşdeu, Palatul Parlamentului, Piaţa George Cosbuc şi va continua până în Şoseaua de Centură.
Pentru a putea înţelege ce s-a întâmplat în această zonă atât de importantă a Bucureştilor vom încerca acum, la o distanţă de timp totuşi apreciabilă, să o parcurgem din nou, pornind aşadar…
Din Piaţa Victoriei de-a lungul Străzii Buzeşti
Să pornim iarăşi pe această rută, încercând să ne dăm seama mai ales ce s-a schimbat, în ultimii doi ani.
Perspectiva care ne întâmpină este într-adevăr impresionantă: o arteră largă, cum probabil se intenţionează să fie întregul bulevard, cu construcţii noi, blocuri-turn şi alte clădiri din „oţel şi sticlă”, adăpostind sedii de bănci, societăţi comerciale etc. Aşadar, avem de a face cu o zonă destinată exclusiv unor asemenea instituţii din care au fost excluse locuinţele. Există şi preocupări estetice cum ar fi decorarea blocul-turn care adăposteşte sediul unei bănci cu… culorile curcubeului, dar, în general, domină reclamele de mari dimensiuni în culori cât mai „puternice”. Să recunoaştem, în ceea ce priveşte această primă secţiune a fostei Străzii Buzeşti, că ea se prezintă asemenea altora similare din capitalele europene, dar, în ceea c