Cele 12 reţele de comerţ modern au doar 1% din numărul total de puncte de vânzare din România, respectiv din locurile unde „banii schimbă mâinile“, însă acestea ocupă aproape o treime din suprafaţa totală de vânzare şi au afaceri cumulate de 7-8 mld. euro anual, respectiv 40% din încasările întregului univers ce include atât magazinele din comerţul cu dominantă alimentară (modern şi tradiţional), cât şi benzinăriile, farmaciile şi HoReCa.
În România există 121.791 de puncte de vânzare, respectiv magazine din comerţul modern şi tradiţional, farmacii, magazine de produse cosmetice, produse chimice şi unităţi HoReCa, potrivit studiului companiei de cercetare Vektor Markforschung care face astfel prima radiografie a locurilor de consum din România.
„Vektor Markforschung a realizat primul studiu complet pentru universul local de comerţ, până acum existând doar estimări. Astfel, am mers la fiecare unitate în parte, i-am făcut poze şi i-am luat coordonatele geografice pentru a le pune pe o hartă online. În final am ajuns la 121.791 de puncte de vânzare, mai multe decât estimasem iniţial“, spune Marius Căluian, directorul general al companiei.
Potrivit aceluiaşi studiu domină magazinele alimentare, chioşcurile şi magazinele de proximitate, cu circa 70.000 de unităţi. La polul opus, comerţul modern, a cărui istorie a început să se scrie în a doua jumătate a anilor ’90, a ajuns la circa 1.100 de unităţi potrivit datelor ZF.
Vedeţi pe www.zfcorporate.ro tabelul cu produsele şi mai multe detalii
Cele 12 reţele de comerţ modern au doar 1% din numărul total de puncte de vânzare din România, respectiv din locurile unde „banii schimbă mâinile“, însă acestea ocupă aproape o treime din suprafaţa totală de vânzare şi au afaceri cumulate de 7-8 mld. euro anual, respectiv 40% din încasările întregului univers ce include a