How to Web 2013 va fi organizat între 20 şi 21 noiembrie la Bucureşti. Pe lângă competiţia Startup Spotlight, care va pune faţă în faţă startup-uri locale şi est-europene, conferinţa aduce speakeri de top. Cu unii dintre ei am vorbit şi am aflat câteva dintre lecţiile şi sfaturile pe care le pot oferi.
Faţă de acum câţiva ani, când singura şansă ca să-ţi deschizi o afacere era să iei un împrumut de la bancă, să iei din economiile părinţilor sau să te angajezi la o firmă mai mare, astăzi există diverse posibilităţi. Cu o sumă de cunoştinţe tehnice şi antreprenoriale, mici startup-uri pot fi formate, iar apoi confirmate sau nu în cadrul unor evenimente specifice. A prezenta ideea sau produsul în faţa unui juriu de specialişti a devenit o metodă bună de a primi o confirmare. Multe startup-uri rămân în negura timpului, dar altele confirmă.
Acceleratoarele de afaceri şi încubatoarele sunt o idee relativ nouă. De exemplu, conceptul de incubator s-a născut în 1959 în SUA, când Joseph Mancuso a deschis Batavia Industrial Center, iar acum sunt peste 7.000 în toată lumea. Un studiu al Comisiei Europene de acum 10 ani, arăta că existau 900 de incubatoare şi acceleratoare în toată Europa de Vest. Estul Europei a început poate mai târziu, dar mediul antreprenorial se mişcă energic şi la noi.
Startup Wise Guys este un accelerator “cu pasiune” pentru startup-urile early stage. Bazat în Talinn, Estonia, Startup Wise Guys oferă echipelor participante un program intensiv de mentorat cu durata de 3 luni şi investeşte aproximativ 15.000 EUR în fiecare echipă. Accentul este pus pe validarea şi dezvoltarea produsului, creşterea numărului de clienţi, şi facilitarea accesului la venture capital.
Mike Reiner spune că Startup Wise Guys se diferenţiază de alte programe prin avantajul pe care îl au pe partea Business2Business (B2B). “ne concentrăm eforturile pentru a aj