Premiati la competitiile sportive sau aplaudati la scenã deschisã pentru precizia pasilor de dans pe care îi executã, cei 84 de copiii de la Centrul Scolar de Educatie Incluzivã “Constantin Pufan” Vaslui trãiesc si învatã parcã într-o altã lume. O lume în care, captivi în ghearele tãcerii, doar profesorilor pe care îi au le pot spune care le sunt bucuriile, dorintele si lipsurile. Si, desi eforturile autoritãtilor au fost consistente în ultimii ani, copiii cu deficiente de auz, cu autism sau cu Sindrom Down mai au încã nevoie de investitii în sãlile de clasã si, mai important, de materiale didactice pentru orele de scoalã sau de terapie.
La câtiva pasi de unul din cele mai prestigioase licee din Vaslui se aflã o scoalã modestã, din curtea cãreia copiii nu ies niciodatã în grupuri vesele si gãlãgioase, asa cum se întâmplã în scolile “normale”. Elevii Centrului Scolar de Educatie Incluzivã (CSEI) “Constantin Pufan” Vaslui – Scoala specialã pentru Surzi, asa cum o stiu vasluienii – trãiesc într-o lumea a tãcerii, o lume în care zâmbetele sunt putine iar bucuriile, si mai putine. “În acest an scolar, avem înscrisi 84 de copii cu vârste între 3 si 16 ani, cuprinsi în 12 clase si o grupã de grãdinitã. Clasele sunt constituite dupã deficientele copiilor, astfel încât avem clase pentru copiii cu deficiente de auz, unde se aplicã programa învãtãmântului de masã, adaptatã, dar si clase pentru copiii cu deficiente asociate, adicã cu autism si Sindrom Dawn, unde programa scolarã este axatã pe terapii specifice de compensare. Tot personalul didactic este calificat: atât profesorii, învãtãtorii si educatorii, cât si profesorii de psihopedagogie specialã”, spune Gena Bãdãrãu, directorul unitãtii. Potrivit acesteia, satisfactiile profesorilor sunt pe mãsura muncii depuse, iar rezultatele sunt primite cu dublã bucurie. Conducerea scolii si Consiliul Judetean au depus efortu