Ambarcatiune de agrement – orice ambarcatiune cu motor si/sau cu vele, indiferent de tip si modul de propulsie al carui corp are o lungime de cel mult 24 m si care este utilizata exclusiv pentru agrement.
Activitate de agrement – activitatea de transport naval efectuata in interes propriu de catre persoane fizice in scopuri de agrement. ELEMENTE DE CONSTRUCTIE ALE AMBARCATIUNILOR
La orice ambarcatiune, indiferent de marime sau destinatie se intalnesc urmatoarele elemente principale de constructie :
Corpu1 sau coca ambarcatiunii – constituie partea cea mai importanta a ambarcatiunii. Din constructie acesta trebuie sa asigure etanseitatea, rezistenta si spatiul din barca necesar pasagerilor, marfurilor si motorului impreuna cu accesoriile sale.
Corpul este partea propriu-zisa a navei, care determina calitatile nautice, de robustete, mobilitate si manevrabilitate, precum si capacitatea de transport.
Formele exterioare ale cocii nu corespund nici unei figuri geometrice care ar putea fi definita; singurul caracter geometric al cocii este simetria fata de un plan numit plan longitudinal de simetrie.
In ceea ce priveste celelalte forme exterioare, ele sunt astfel studiate incat nava sa intampine minimum de rezistenta din partea aerului si apei si sa corespunda scopului pentru care a fost construita, fara a micsora cu nimic calitatile ei nautice.
Partile principale ale cocii sunt :
- partea din fata , care se numeste prova (1). Forma este asemanatoare unei sectiuni de prisma mai mult sau mai putin ascutita cu o suprafata usor convexa, pentru a strabate mai usor masa lichida si a micsora rezistenta la inaintare a navei. La unele
constructii moderne, prova este prevazuta cu bulb hidrodinamic, care prezinta avantajul sporirii vitezei cu cca 7-10% prin reducerea rezistentei la inaintare;
- partea din spate s