După ce a depășit grupul american Apple pe piața smartphones, grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. are un nou obiectiv, să devină lider mondial și pe piața tabletelor, transmite AP.
Directorul diviziei de dispozitive mobile de la Samsung, Shin Jong-kyun, a declarat miercuri că operațiunile Samsung în domeniul tabletelor înregistrează o creștere rapidă iar firma sud-coreeană va deveni lider mondial, fără a da însă un interval de timp. Shin Jong-kyun a estimat că în acest an Samsung va vinde 40 de milioane de tablete, dublu față de vânzările înregistrate în 2012.
‘Vânzările de tablete Samsung au început să crească în ritm remarcabil din a doua jumătate a anului trecut’, a spus Shin Jong-kyun, la cea de-a doua întâlnire cu analiștii organizată de Samsung în ultimii opt ani.
Potrivit firmei de cercetare de piață IDC, Samsung a vândut 16,6 milioane tablete în 2012, cu mult în urma liderului Apple care a vândut 65,7 milioane tablete iPad. Însă în trimestrul iulie-septembrie 2013, cota de piață a Apple a scăzut până la 30% în timp ce Samsung este în creștere cu o cotă de piață de 20%. Odată Apple controla mai mult de jumătate din piața globală a tabletelor însă dominația sa a scăzut după ce Samsung a lansat tablete mai ieftine și de diferite dimensiuni.
Scenariul este unul similar cu ceea ce s-a întâmplat pe piața smartphones. Grupul Apple a revoluționat industria telefoanelor mobile în 2007 odată cu lansarea iPhone însă succesul său a fost imitat rapid astfel că în 2011 Samsung a livrat mai multe smartphones decât Apple, iar în 2012 grupul sud-coreean a devenit cel mai mare producător mondial de telefoane mobile de toate tipurile, devansând Nokia.
La întâlnirea cu analiștii oficialii Samsung au mai spus că firma sud-coreeană intenționează să dubleze dividendele în acest an, să majoreze cheltuielile pentru cercetare & dezvoltare și să înc