După ce a depăşit grupul american Apple pe piaţa smartphone, grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. are un nou obiectiv, să devină lider mondial şi pe piaţa tabletelor, transmite AP
Directorul diviziei de dispozitive mobile de la Samsung, Shin Jong-kyun, a declarat miercuri că operaţiunile Samsung în domeniul tabletelor înregistrează o creştere rapidă iar firma sud-coreeană va deveni lider mondial, fără a da însă un interval de timp. Shin Jong-kyun a estimat că în acest an Samsung va vinde 40 de milioane de tablete, dublu faţă de vânzările înregistrate în 2012.
'Vânzările de tablete Samsung au început să crească în ritm remarcabil din a doua jumătate a anului trecut', a spus Shin Jong-kyun, la cea de-a doua întâlnire cu analiştii organizată de Samsung în ultimii opt ani.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă IDC, Samsung a vândut 16,6 milioane tablete în 2012, cu mult în urma liderului Apple care a vândut 65,7 milioane tablete iPad. Însă în trimestrul iulie-septembrie 2013, cota de piaţă a Apple a scăzut până la 30% în timp ce Samsung este în creştere cu o cotă de piaţă de 20%. Odată Apple controla mai mult de jumătate din piaţa globală a tabletelor însă dominaţia sa a scăzut după ce Samsung a lansat tablete mai ieftine şi de diferite dimensiuni.
Scenariul este unul similar cu ceea ce s-a întâmplat pe piaţa smartphones. Grupul Apple a revoluţionat industria telefoanelor mobile în 2007 odată cu lansarea iPhone însă succesul său a fost imitat rapid astfel că în 2011 Samsung a livrat mai multe smartphones decât Apple, iar în 2012 grupul sud-coreean a devenit cel mai mare producător mondial de telefoane mobile de toate tipurile, devansând Nokia.
La întâlnirea cu analiştii oficialii Samsung au mai spus că firma sud-coreeană intenţionează să dubleze dividendele în acest an, să majoreze cheltuielile pentru ce