"Birocraţia îi face pe mulţi oameni săraci să renunţe să mai alerge pentru întocmirea dosarului", spun mulţi angajaţi în administraţiile locale, care au început să lucreze chiar şi peste program pentru a putea verifica la sânge toate dosarele primite pentru ajutoarele de încălzire.
În comuna Ulmi, de exemplu, ar mai fi nevoie de încă 2 angajaţi care să se ocupe strict de prelucrarea dosarelor. Anual se strâng aproape 200 de dosare, pe care le verifică doar două persoane. Asta în condiţiile în care pe fiecare dosar în parte se stă şi câte o jumătate de oră.
"E greoi aşa pentru că oamenii trebuie să dovedească faptul că sunt proprietari pentru locuinţa pentru care solicită acest ajutor de încălzire şi foarte mulţi oameni nu au actele astea. Nu au succesiune dezăbătută şi este un pic mai greu. Sunt şi situaţii în care oamenii s-au lăsat păgubaşi pentru că trebuie să treacă prin atâta birocraţie. E multă alergătură. Merg la Registrul Agricol să ia adeverinţă. Acum mai noi avem şi un program de la Direcţia Agricolă, un program încheiat cu ei, prin care se verifică terenurile pe care le au în proprietate şi tot aşa", a declarat Nicoleta Ivan, asistent social Primăria Ulmi.
Anul trecut, în Târgovişte, peste 4400 de familii din Dâmboviţa au beneficiat de ajutorul de încălzire.
Pentru acordarea ajutorului de la stat pentru cele patru forme de combustibili, respectiv gaze naturale, combustibili solizi, lichizi şi energie electrică, limita de venituri pe membru de familie este de 615 lei.
Dâmboviţenii pot depune formularele la primăriile de domiciliu până la data de 20 noiembrie, iar în situaţiile în care îndeplinesc condiţiile în alte luni, până în data de 20 a acestora.
Pentru sezonul rece 2013 a 2014 pot beneficia de ajutor de încălzire familiile care realizează venituri lunare nete pe mem