Grapini: Din Coreea până în SUA, toată lumea m-a întrebat de Dracula; nu putem renunţa la acest mit
Touroperatorii români prezenţi la târgul de turism de la Londra cred că Dracula este mai cunoscut decât Bucureştiul în Marea Britanie
Agathon (FPTS): România nu o să aibă niciodată un brand turistic mai puternic decât cel al lui Dracula
La insistenţele patronatelor din turism, care au solicitat autorităţilor să promoveze mitul Dracula şi să-l asocieze cu brandul de ţară, ministrul Maria Grapini a anunţat că a luat în calcul acest lucru şi că autorităţile lucrează la întocmirea unui circuit al castelelor legat de numele lui Vlad Ţepeş, urmând ca turismul istoric să fie promovat în străinătate având Dracula ca figură centrală. "Nu abandonăm mitul Dracula. Oriunde m-am dus, din Coreea şi până în SUA, toată lumea m-a întrebat de Dracula. Nu putem să renunţăm la acest mit", a spus Grapini, la târgul de turism World Travel Market, care are loc zilele acestea la Londra.
"Construim şi un circuit al castelelor Dracula, pe unde a fost Vlad Ţepeş", a afirmat ministrul, citat de Mediafax, subliniind că turoperatorii români prezenţi la târgul de turism de la Londra cred că Dracula este mai cunoscut decât Bucureştiul în Marea Britanie şi ar trebui exploatat mai mult.
În urmă cu un an. Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS) arăta, cu ocazia promovării mitului Dracula de către Google, că "România nu o să aibă niciodată un brand turistic mai puternic decât cel al lui Dracula şi ar fi nevoie de PIB-ul ţării pe un an de zile ca să reuşim o promovare similară cu cea care i se face anual acestei legende, fără niciun ban din partea noastră, în lumea întreagă". "Nu ne vom permite niciodată să investim în promovarea noastră turistică la nivelul la care se investeşte în Dracula la nivel mondial şi atunci ar tre