- Social - nr. 217 / 6 Noiembrie, 2013 De ce e liniste pe santierele din bani publici? Pentru ca utilajele au incetat sa mai lucreze, muncitorii au fost trimisi acasa, tot mai multe firme din domeniu sunt la un pas de faliment. Cauza lasarii in plata Domnului a santierelor de pe intreg cuprinsul tarii? Taierea fondurilor de investitii pentru a mentine deficitul bugetar in frau, banii fiind alocati, in urma celor doua rectificari ale bugetului, la sectoarele neproductive – plata salariilor si pensiilor, acoperirea cheltuielilor din ministerele de interne, justitie si nu numai, care au ramas fara bani acum la sfarsit de an. In opt luni trecute din 2013, fondurile de investitii pentru infrastructura (impreuna cu cele alocate de UE) au fost de 17,75 miliarde de lei, cu 2,5 miliarde de lei mai putine decat in aceeasi perioada din 2012, scaderea in procente este de peste 12%. Cel mai mult au fost reduse cheltuielile investitiilor cu finantare rambursabila, mai exact cu 46% in opt luni, iar bani pentru proiectele finantate de UE au fost cu 11,5% mai mici. Ca urmare s-au oprit lucrarile, nu se stie pana cand, si la obiective aflate in faza de finalizare, ca de exemplu la cele doua pasaje rutiere de pe centura de nord a Aradului, care ar fi fluidizat traficul pe una din cele mai circulate sosele din tara. Prin taierea finantarilor la proiectele de infrastructura Guvernul greseste in cunostinta de cauza sau din prostie, sa nu-l acuzam de rea-vointa. De ce? Pentru ca, asa cum sustin specialistii in materie, o mare parte din sumele alocate se intorc sub forma de TVA, accize, impozite pe venit si profit, contributii sociale, locuri de munca si, ce-i mai important, in cresterea economica reala cu care ii place sa se laude (de 2,2%). Or, reducerea drastica a investitiilor publice are un efect invers, tocmai de care se plange si Guvernul: scaderea incasarilor la buget (problema pe