Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, cu o lungime de circa 240 de kilometri şi un cost de aproape 1,7 miliarde de euro, au înaintat în medie cu circa 3,3% în perioada 1 septembrie – 1 octombrie, arată calculele ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Singurele şantiere pe care s-a mai lucrat în prima lună de toamnă au fost cele care ar urma să fie inaugurate până la finalul anului sau cel mai târziu în prima parte a anului viitor. Acestea au avut ritmuri de creştere chiar de peste 10%, în contextul în care CNADNR se pregăteşte să le finalizeze în maximum două luni.
Şantierul care a înregistrat cel mai puternic ritm de construcţie în luna septembrie este lotul al doilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu, construit de firma românească Straco Grup, controlată de Alexandru şi Traian Horpos, şi de italienii de la Studio Corona. Şantierul a înaintat în prima lună de toamnă cu circa 11,5%, în prezent situându-se la un stadiu de execuţie de 80,9%. Tronsonul, pe care CNADNR va plăti aproape 90 de milioane de euro, ar fi trebuit să fie gata în aprilie anul acesta, însă graficul de execuţie a fost decalat, iar ultimele promisiuni ale companiei de drumuri indică faptul că până la finalul anului se va putea circula pe această şosea.
Şi loturile unu şi patru ale autostrăzii Orăştie-Sibiu ar urma să fie deschise circulaţiei până la finalul anului. Dacă primul lot, construit de austriecii de la Strabag pentru circa 131 de milioane de euro, a înaintat cu 6,5% în luna septembrie, fiind gata în proporţie de 88,4% în prezent, pe cel de-al patrulea lot ritmul de construcţie a fost de 4,4%, italienii de la Astaldi şi firma românească Euro Construct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) finalizând circa 82,9% din autostradă. Contractul pentru construcţia celui de