Consiliul Național al Elevilor(CNE) solicită Guvernului acordarea a 6% din PIB pentru educație. În prezent, sistemul educațional preuniversitar necesită o creștere a finanțării pentru a fi posibilă revizuirea programei școlare, dotarea tehnică a unităților de învățământ, formarea tinerilor pentru piața muncii și asigurarea unor condiții și servicii sociale favorabile, precum burse, alocații școlare și programe de consiliere și orientare în carieră.
Consiliul Național al Elevilor susține acțiunile de protest ale profesorilor desfășurate în scopul creșterii finanțării sistemului educațional, prin acordarea a 6% din PIB pentru educație.
Având în vedere sprijinul slab pe care copiii proveniți din familii cu probleme financiare îl primesc pentru participarea la studii, rata abandonului școlar a crescut în ultimii ani, ajungând în prezent la valoarea de 17,4%. Deși din 2005 până în 2008 acest procent săzuse, acesta a crescut din nou după anul 2008. Prin urmare, legătura între rata abandonului școlar și investiția în educație este mai mult decât evidentă – perioada 2005-2008 este caracterizată de o creștere ușoară a investiției în educație și de o scădere a ratei abandonului, iar perioada de 2008 este caracterizată de o scădere continuă a finanțării educației și de o creștere a ratei abandonului. Prin urmare, suntem departe de ținta națională pe care și-a setat-o România în contextul strategiei Uniunii Europene ”Europa 2020” care presupune că rata de abandon școlar în 2020 va fi de 11,3% și ne clasăm printre țările cu cea mai mare rata de abandon școlar din întreaga Europă.
Analfabetism funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știusă citească, dar nu înțelegceeace au citit. Mai precis, o persoanăpoatesăreproducă verbal sauînscris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sa